"Bil! Miniyi gecə və gündüz olan kəs dayanmış da olsa, onu qovarlar. Allah dünyanın viranlığı və axirətin abadlığından savay bir şey istəməmişdir..."
Məsələnin ən yaxşı bəyan yollarından biri təşbeh və təmsil olduğundan
həzrət Əli (ə) də bu üsuldan istifadə edir. O, insanın bu dünyadakı
ömrünü səfərə çıxmış müsafirə bənzədir və çox incə nöqtələri
işıqlandırır. İnsan təcrübə, elm, müşahidə, bəndəlik yolu ilə qəbul
etmişdir ki, bir gün xaraba dünya evindən köçəsidir. Onun bu
dünyadakı həyatı səfər kimidir. Amma bu səfər başqa səfərlərdən
fərqlənir. Adi səfərdə insan səfər vaxtını, düşəcəyi mənzili, səfərin
gedişini özü müəyyənləşdirir. Hətta həcc kimi vacib dini səfərlərdə də
insan öz ixtiyarındadır. Amma ömür səfəri azad deyil və bu səfərə
çıxıb-çıxmamağı insan təyin etmir. Hər bir yaranmış bu səfərə çıxmağa
məcburdur. Axirət səfərinin gündəlik dünyəvi səfərdən əsas fərqi budur.
Dünyəvi səfərdə insan özü nəqliyyat vasitəsi seçir hərəkət istiqaməti və
sürəti özü müəyyənləşdirir. Məsələn, avtomobil və ya qatarla səfərə
çıxmaq insanın öz ixtiyarındadır. Hansı ki, axirət səfəri məcburidir və
bu səfərin vaxtını, necəliyini təyin etmək insanın ixtiyarında deyil.
İnsan bu səfəri təxirə sala bilməz, sürətini artıra bilməz. Bir sözlə,
axirət səfərində insanın qərar çıxarmaq hüququ yoxdur. Bu səfər
icbaridir, onun miniyini cilovlamaq qeyri-mümkündür. İnsan zamana,
dövrün gedişinə süvar edilmişdir. Bu yorğa atın sürəti bizdən asılı
deyil. O, insanın əməl və rəftarının təyin etdiyi mənzilə üz tutmuşdur.
Ona görə də bu səfərin mahiyyətini dərk etməli, ölçülüb-biçilməmiş
hərəkətlərə yol verməməli, doğru yoldan yayınıb, həlak olmamalıyıq. Zaman qatarı böyük sürətə malik olduğundan diqqətli olmalıyıq.
Bir daha qeyd edək ki, Əmirəl-möminin (ə) öz vəsiyyətində zahirən
oğlu imam Həsənə (ə) müraciət etsə də, əslində bütün gənc nəslə üz tutur
və onları dünya həyatının mahiyyətindən xəbərdar edir. Yəni zahirdə
imam Həsənə (ə) ünvanlanan tövsiyyələr əslində bütün gənclərə aiddir.
Həzrət (ə) bütün insanların onun öz övladı kimi, intəhasız bir lütfdən
faydalanmasını istəyir; bütün
tərəqqipərvər gəncliyə xatırladır ki, əgər xeyir və kamal yolu
axtarırsınızsa, imam Həsənə (ə) göstərdiyim yoldan yaxşısını tapa
bilməyəcəksiniz. Əlidən (ə) canıyanan ata, imam Həsəndən (ə) layiqli
oğul tanıyırsınızmı? İndi siz Əlinin (ə) ata məhəbbətindən faydalanmaq
imkanına maliksiniz. Öz qədrinizi bilin, görün sizə kimin vəsiyyəti
ünvanlanıb!
Bu gözəl təşbehə nəzər salın: "Miniyi gecə və gündüz olan kəs, özü getməsə də onu apararlar...”
Sözsüz ki, gecə və gündüz miniyinə süvar olan xüsusi bir şəxs deyil.
Dünyada mövcud olan hər bir insan bu miniyə süvardır və dayanmadan
hərəkət edir. Gözünü qapayıb açan insan özünü başqa anda görür. Şübhəsiz
ki, bu səfərdən faydalanmaq, mənzil üçün sovqat, rahat yaşayış
vasitələri tədarük etmək lazımdır. Çünki hər bir şəxs həmin mənzilə
çatasıdır. Mənzil başında isə rahatlığa ehtiyac var. Bu barədə
əvvəlcədən düşünmək lazımdır.
Bü dünya həyatı axirətə uzanmış bir yol olduğundan onu rahatlıq yeri
düşünmək yox, diqqəti son və əbədi mənzilə yönəltmək lazımdır. Məbada,
dünyada mövcud olan cah-cəlalın həmişə əlinizdə qalacağını güman
edəsiniz. Allahın təqdiri ilə dünya həyatı müvəqqətidir və bu
müvəqqətiliyin qarşısı heç bir vasitə ilə alına bilməz. Əbədi həyat isə
yalnız axirət aləmindədir. Qurani-kərimdə buyurulur: "Axirət yurdu, şübhəsiz ki, əbədidir.” (Ənkəbut, 64)
Dünya müvəqqəti olmaqla yanaşı, həm də rahatlıq yeri deyil. O, sadəcə
keçid, yol olduğu üçün rahatlıqdan danışmağa dəyməz. Müvəqqəti, narahat
bir məkana vurulmağa, əsir olmağa dəyərmi?! Bütün bu oxşatmalardan,
təşbehlərdən sonra aydın oldu ki, dünya axirətlə müqayisədə qısa bir
yoldur.
Dr. Misbah Yəzdi
Materialdan istifadə zamanı istinad (www.parlayangunesh.az) zəruridir.
|