Bismilləhir-Rahmənir-Rahim!
Rəcəb ayında yaşayırıq. Bu ayın hər günü xeyir-bərəkətlə, nurla
doludur. Amma xüsusi günlər var ki, bunların bərəkətliliyi fövqəladə
dərəcədədir. Bu günlər arasında ən ümdəsi – Möminlərin Əmiri İmam Əlinin
(ə) mövlududur. Amma bu, sadəcə hansısa dahi şəxsiyyətin dünyaya gəlişi
günü deyildir. Bu müqəddəs gün – kamillik zirvəsini özündə əks etdirən
bir mübarək simanın yad edilməsini, onun ideallarını yaşadılmasını labüd
edən bir tarixdir.
"Səni yalnız mömin sevər...”
Həzrət Əli (ə) besətdən 10 il öncə, rəcəb ayının 13-də, Kəbə Evində
dünyaya gəlmişdir. Atası – Həzrət Əbu Talib, anası – xanım Fatimə binti
Əsəddir. Həzrət Əli (ə) - kişilərdən Peyğəmbərə (ə) iman gətirən ilk
şəxs, Qurani-Kərimin katibi, Peyğəmbərimizin (s) vəsisi və canişinidir.
Həzrət Əli (ə) barədə danışmaqla qurtarmaz. Bircə onu demək
kifayətdir ki, Peyğəmbərimizdən (s) sonra, İmam Əli (ə) Allah Təalanın
ümmət üçün ilk hüccətidir, dəlilidir.
İmam Əli (ə) – bir mübarək meyardır. Ona münasibət vasitəsilə İslamla
dostluq-düşmənlik mövzusu həll edilir. Allahın Peyğəmbəri (s) Həzrət
Əli (ə) ilə bağlı buyurub: «Səni yalnız mömin sevər və sənə yalnız münafiq ədavət bəsləyər».
Başqa yerdə Rəsuli-Əkrəm (s) buyurub: «Atəş odunu yediyi kimi, Əlini sevmək də günahları yeyir».
Yenə də Rəsulullah (s) buyurub: «Möminin əməl dəftərinin başlıq və sərlövhəsi - Əli ibn Əbu Talibin məhəbbətidir».
Bəli, imana iddialı insanın əməl dəftərinin sərlövhəsi – İmam Əlinin
(ə) məhəbbətidir. Bu məhəbbət sayəsində insan düzgün yol gedə bilər.
Allahın Evindən başqa yer tapılmadı bu mövlud üçün...
Allah evində dünyaya gələn, Allah evində dünyadan gedəndir Əli (ə)...
Dünya Allahın Evindən başqa bir yer tapmadı Əlini (ə) qarşılamaq üçün.
Dünya Əlini (ə) yola salmaq istəyəndə, Allah evindən başqa bir yer tapa
bilmədi ki, daha layiq yola salsın. 63 illik bir misilsiz ömür yaşayan
Həzrət Əli (ə), 33 ilini Rəsulallahın (s) qulluğundadır. Bu illərdə
bəşərə şücaət, mərdanəlik, kişilik, fədakarlıq, sədaqət dərsini keçir.
Qalan illərini bəşərə səbir dərsini keçir, amallara sadiqlik, İlahi
vəzifəyə əməl etməkdə sabitqədəmlilik dərsini keçir. Bəşərə böyük
hədəflərə görə, qabaqda duran böyük məqsədlərə görə qurban verməyi
bacarmağı, hissləri cilovlamağı, İslamın əbədiyaşar dəyərlərinə görə
səbir etməyi öyrədir. İmam Əli (ə) İslamın nə olduğunu hamıdan yaxşı
bilirdi; o, inancın cövhərini təşkil edirdi. İmam Əli (ə) inancın
yaşaması üçün hər nə lazımdırsa, edirdi. Şücaət lazım olanda Əli (ə)
şücaət göstərirdi. Səbir meydanında Əliyə (ə) bənzəri yox idi. Onun
haqqında Quranda 300 ayə gəlib. Həyatının hər günü ibrət olan bu insana
aid İlahi Kitabda 300 ayə vardır...
Onun barəsində Peyğəmbərimiz (s) deyib: «Mən elmin şəhəri, Əli onun qapısıdır. Buna görə də elm istəyən kəs həmin qapıdan daxil olmalıdır».
Başqa yerdə Allahın Peyğəmbəri (s) belə buyurub: «Əli - dinin sütunudur».
İlahi Elçi (s) onu bizlərə dinin sütunu kimi tanıdır. İman əhli üçün bu yolgöstərmə kifayət edər.
Niyə din onsuz naqisdir?
Peyğəmbərimizi (s) bildirir ki, Həzrət Əlisiz (ə) İslam naqisdir.
Bunu, Rəsuli-Əkrəm (s) Qədir-Xumda bəşəiyyətə çatdırır və ondan sonra
biz görürük Quran məntiqi bunu izah edir. Həzrət Peyğəmbər (s) vida
həcci zamanı 23 ililk risalət zəhmətinin tam kamil hala düşməsi üçün
zəruri olam bir şərtə işarə edərək, üzünü tutur 120 000 müsəlmana və
buyurur: «Mən kimin mövlasıyamsa, Əli də onun mövlasıdır».
Peyğəmbərimiz (s) Qədir-Xum çölündə Həzrət Əlini öz canişini və
vəsisi elan edir. Bundan sonra "Maidə” surəsinin 3-cü ayəsi nazil olur.
Hansında ki, Allah Təala buyurur: "... Bu gün dininizi sizin üçün kamil etdim, sizə Öz nemətimi tamamladım və (möhkəm və sabit) bir din kimi sizin üçün İslamı bəyəndim...”.
Bəs bu necə oldu? Qədir-Xum adlı məkana çatdıqda, Peyğəmbərimizə (s)
"Maidə” surəsinin 67-ci ayəsi nazil olmuşdu. Allah Təala Pyğəmbərimizə
(s) buyururdu ki, "... Rəbbin tərəfindən sənə nazil olanı (insanlara)
çatdır. Əgər (bunu) etməsən, (elə bil ki,) Onun (heç bir) tapşırığını
(risaləti) çatdırmamısan. Allah səni insanlardan (onların fitnə və
şərindən) qoruyacaq. Şübhəsiz Allah kafirlərin dəstəsini hidayət etməz”.
Qeyd etdiyimiz kimi, bundan sonra Rəsuli-Əkrəm (s) Həzrət Əlini (ə)
özündən sonra ümmətin rəhbəri kimi tanıtdırdı. Məhz bundan sonra İslamın
kamil bir din olaraq Allah Təala tərəfindən bəyənilməsi barədə ayə
nazil oldu.
"Haqq onun ətrafına fırlanar...”
Rəsuli-Əkrəm (s) daima müsəlmanları İmam Əlinin (ə) mübarək şəxsiyyəti barədə agah edirdi. Məşhur hədisdə buyurulur: «Əli haqq ilədir və haqq Əli ilə. Və o harada olsa, haqq onun ətrafına fırlanar».
Həzrət Əmirəlmöminin Əli (ə) haqqında nə qədər bəhs edilsə də, yenə
də onun malik olduğu məqamı, onun şəxsiyyətini çatdırmaq üçün çox cüzi
səy etmiş olarıq. Həqiqətən, sözlə bu müqəddəs insanın vəsfini etmək –
çətin bir məsələdir. Bu, həmin hallardandır ki, söz, vəsfi etməkdə aciz
olur.
Həzrət Əlinin (ə) üstünlüyünü təşkil edən, onu fərqləndirən hansı
cəhətlərdir? Burada həm elm var, həm şücaət var, həm səbir var, həm
şəfqət var... Ustad Mütəhhərinin təbirincə desək, İmam Əli (ə) – həyatın
bütün səhnələrinin qəhrəmanıdır.
Əlini (ə) tanımaq üçün bir səhnəni təsəvvür edək. Bu hadisə
Rəsulullah (s) məktəbinin ən şərəfli şagirdi - Əlinin (ə) hökumət
başında olanda baş vermişdir. Nəql edirlər ki, bir gün Əmirəlmöminin Əli
(ə) Kufə məscidində əyləşmişdi. Əbdullah adlı bir yəhudi əynində
zirehlə onun yanından keçir. Əli (ə) onun əynindəki zirehi görən kimi
buyurur: "Bu zireh Təlhənin zirehidir və Bəsrə döyüşündə qənimətdən
xəyanət edilmişdir”. Əli (ə) baxır deyir bu xəyanət olunmuş bir şeydir,
kimsə bunu oğurlayıb. Tanıyır bu zirehi.
Yəhudinin, İslamda mövcud olan ictimai ədalətdən xəbəri var idi. Və
bilir ki, Əli (ə) xəlifədir, ölkə başçısıdır. Əli (ə) bu məmləkətin
rəhbəridir. Yəhudinin yəqini də var ki, İslam - ictimai ədaləti qəbul
edən bir dindir. Deyir: "Gedək İslamın qazisinin yanına”. O qazinin
yanına ki, onu Əli (ə) təyin edib. Bu şəxsdə şəkk yoxdur ki, nə mənası
var gedim qazinin yanına, onsuz da onu Əli (ə) təyin edib. Gör
insanların Əlinin (ə) ədələtli əmir olmasında nə qədər arxayınçılıqları,
əqidələri var idi!
Onlar hakimin yanına daxil olurlar. Burada Əli (ə) vəziyyəti izah
edir, deyir hal-qəziyə budur. Qazi bu vəziyyəti görür, deyir: "Gərək
iddianıza bir şahid də gətirəsiniz”. Çox qəribə bir səhnədir. Həzrət Əli
(ə) xəlifədir. Onun təyin etdiyi hakim, qazi məhkəmə aparır. Əli (ə)
ölkə başçısıdır, iddiaçı isə müsəlman da deyil, yəhudidir. Amma, məhkəmə
onun hüquqlarını qoruyur. Beləliklə, qazi deyir: "Gərək şahid
gətirəsiniz”. Əli (ə) İmam Həsəni (ə) dəvət edir. Qazi deyir: "gərək bir
nəfər başqasını da gətirəsiniz”. İmam Əlinin (ə) Qəmbər adlı bir qulamı
olur. Buyurur: "Qəmbərə də deyin, gəlsin”. Şahidlər şəhadət verir. Qazi
deyir ki, qulluqçunun şəhadəti ilə məsələ həll olunmur. İmam (ə) bu
halda yəhudiyə müraciətlə dedi: "Bu insan üç dəfə səhv hökm çıxartdı.
Amma, buna baxmayaraq, zirehi götür, get”. Fikir verin. Hakim, qazi səhv
hökm çıxarır. Amma, məhkəmənin qərarıdır deyə, xəlifə də bu hökmə tabe
olur. İctimai ədalət budur.
Yəhudi bu vəziyyəti görür və söyləyir: "Sübhanallah! Müsəlmanların
xəlifəsi qazinin yanına gəlir və onun əleyhinə qəzavət edirlər və o da
razılaşır!”. Deyir: "Ey Əmirəlmöminin, siz düz buyurursunuz. Zireh sizin
xurcundan düşüb, mən də onu götürmüşəm”. Axırda yəhudi deyir: "Ey
Əmirəlmöminin! Əşhədu ən lə iləhə illəllah, əşhədu ənnə Muhəmmədən
rəsulullah!”. Beləliklə, Əli (ə) ədaləti və Əli (ə) həqiqəti bir nəfərin
də İslama gəlib çıxmasını nəsib edir.
İmam Əlini (ə) görüb, Əliyə (ə) görə bu cümlələri, kəlmeyi-şəhadəti deyənlər çox olub. Bu, onlardan yalnız birisidir.
Qaziyə qəzavət dərsi
Amma Əlinin (ə) iradını eşitcək, qazi deyir: "Əgər söyləməsən ki, üç
səhvim nədən ibarətdir, daha mən qəzavət etməyəcəyəm”. Burada artıq, Əli
(ə) bir imam kimi qaziyə dərs keçir. Maariflənmə məqamıdır. Deyir: "Vay
olsun sənə. Peyğəmbər (s) buyurub: "Xəyanətlə bağlı şahidə ehtiyac
yoxdur”. Yəni, bir var ki, müəyyən bir şey bir şəxsindir. Digər birisi
isə deyir ki, "yox, bu mənimdir”. Bu halda, iddia edən gərək sübut etsin
ki, həmin şey o şəxsin deyil. Bir də var hamı bilir ki, müəyyən bir
şey, bir şəxsin olub, sonra, məsələn, yoxa çıxıb. Yəni, hamı bilir ki,
bu itib, təzə bir yiyəsinə çatıb. Bu halda artıq gərək təzə yiyəsi sübut
edə ki, bunu haradan əldə edib. Əgər hamı bilirsə ki, bu kimindir və
onda bunu təzə bir yerdə tapanda, gərək artıq o adam özü sübut edə ki,
onu halal yolla əldə edib.
İndi Əli (ə) bu qaziyə dərs keçir. Deyir: "Əvvəla, xəyanətlə bağlı
şahidə ehtiyac yoxdur”. Əslində, tərəf müqabili gərək sübut edərdi ki,
onu düzgün yolla əldə edib.
Sonra Həzrət Əli (ə) buyurur: "İkincisi. Həsəni dəvət etdim, sən isə
dedin ki, bir şahidlə hökm etmirəm. Halbuki, bir şahidlə və iddiaçının
andı ilə hökm yetərdi. Yəni, mən and içə bilərdim, Həsən də şahidlik edə
bilərdi. Bu ikinci səhvin. Üçüncü səhvin - Qəmbər şəhadət verdi. Amma,
sən dedin ki, o quldur və qulun şahidliyi ilə hökm etmirəm. Lakin, İslam
hökmünə əsasən, əgər qul adil bir şəxsdirsə, onun şahidliyi qəbul
olunmalıdır”. Sonra buyurur: "Vay olsun sənə. Müsəlmanların İmamının və
rəhbərinin daha böyük məsələlərdə əmin sayıldığı bir halda, sən necə
onun iddiasını qəbul etmədin?”.
İdeal davranış modeli
Həzrət Əlini (ə) tanıyaq. O, bir dahi şəxsiyyətdir ki, bir insandır
ki, saatlar, günlər, həftələr, illər, əsrlər qadir deyil "Əli (ə)
kimdir?” sualına cavab verə. Bir neçə məsələyə də toxunaq. Əli (ə) bir
şəxsdir ki, tək müsəlmanlar onun haqqında danışmırlar. Qərb alimlərindən
biri deyir: "Əgər Əlini (ə) zərbətləməsydilər, əgər Əli (ə) mehrabda
namazda dayanan vaxtı öldürülməsə idi, Əli (ə) bu dünyadan gedəsi
deyildi”. Deyirlər "Necə?”. Həmin alimin hədislə, Quranla işi yoxdur.
Müsəlman da deyil. Deyir: "Mən Əlinin (ə) həyatını mütaliə etmişəm. Onun
həyatında bir dənə də olsun ifrat-təfrit yoxdur. Bu insan nə edib –
kamillikdir”. Bu insan döyüşüb haqq uğrunda. Bu insan yaşayıb haqq
uğrunda. Bu insan daima durub haqq müstəvisində.
Gəlin Əlinin (ə) həyatının səhnələrinə nəzər salaq. İmam Əli (ə)
Allah evində dünyaya gəlir, Allah evində də dünyadan gedir. O,
kişilərdən Allah dinini ilk qəbul edən insandır. Bilavasitə Allah
Elçisinin (s) tərbiyəsini görən insandır. Allah Elçisi (s) ilk
müraciətini edəndə, o, "ləbbeyk!” deyən ilk insandır. Əli (ə) baxmayıb
əməlləri kiminsə xoşuna gələr və ya gəlməz. Baxıb ki, Allah bu işdən
razı deyilsə, onu etməsin. Əqil kimi qardaşı qapısına gələndə, Əli (ə)
ona deyir ki, mənim özümün nəyi varsa, verim. Amma mən sənə görə
Allahıma qarşı çıxmayacağam. Yaxud, Təlhə və Zübeyr gəlirlər, vəzifə,
məqam istəyirlər. Asan idi onları razı salmaq, əlində idi hər şey.
Təlhə-Zübeyrkimilərə guya nə lazım idi ki? Deyə bilərdi ki: "Hə, filan
yerin valiliyini verdim sənə”. Söz demək asan məsələdir. Müaviyənin
(lən) etdiklərini ondan yaxşı da etmək olardı. Hoqqabazlıqları nə var
etməyə, siyasətbazlıqları nə var etməyə? Nə var hoqqabaz olmağa, nə var
zəlil yaşamağa? Amma Əli (ə) bunu edə bilməzdi, çünki o - Əlidir (ə)!
Bu gün kimsə Əliyə (ə) baxıb deyərdi ki: "Nə olardı ki?”. Nə çətin iş
idi ki, Əli (ə) Təlhəyə bir vəzifə verərdi, Zübeyrə də bir şey verərdi.
Əqilə də bir şey verərdi. Sonra yavaş-yavaş, mərhələ-mərhələ digər
məsələləri həll edərdi, İslamı bərqərar edərdi.
Amma, Əli (ə) onu edə bilməzdi! Əgər, Əli (ə) belə etsəydi, tarixdə
Əli (ə) kimi qalmazdı. İndi soruşulanda ki, "Hanı təmiz İslam?”, "Hanı
ədalətli rəhbər?” deyirik, baxın Rəsulullaha (s), Əliyə (ə). Soruşanda
ki, "Hanı həqiqi vətəndaş mövqeyi?” deyirik, baxın Hüseynə (ə).
Soruşanda: "Hanı mənəviyyat?” deyirik, baxın İmam Səccada (ə); "hanı
dönməzlik?” - deyirik, baxın İmam Kazıma (ə); "hanı əziyyətlərə qarşı
mətinlik, şücaət, dönməzlik?” - deyirik baxın Həzrət Zeynəbə (s.ə).
Əli (ə) mövludunu yaşatmaq
Bir kəsin mövludunu qeyd edirik ki, Allahın Evi o şəxsin mövludunu
qarşılayıb. Bir kəsin mövlududur ki, əziz Peyğəmbərimizdən (s) sonra
bəşəriyyətin ən kamil insanıdır. Bəhsimizi böyük İslam Peyğəmbərindən
(s) Həzrət Əli (ə) ilə bağlı buyurduğu mübarək hədislə bitirmək
istərdik. Yaranışın hikməti, Allahın Elçisi, əziz Rəsulumuz (s) elm
şəhərinin qapısı olan Həzrət Əlini (ə) bizlərə çox incə bir buyuruşla
tanıdır. Peyğəmbər (s) buyurur: "Ey Əli can! İmanın sənin ətin və
qanınla qarışması, mənim ətimə və qanıma qarışması qədərdir”. Rəsulallah
(s) Həzrət Əlinin (ə) dərəcəsini olduqca dəqiq çatdırır. Buyurur, necə
ki, Allah Elçisinin qanına və ətinə iman qarışıb, o cür də Əlinin (ə)
əti və qanına iman qarışıb.
İmam Əli (ə) mövludunu yaşamaq çox az tapılan, nadir səadətlərdən
biridir. "Əşhədu ənnə Əmirəlmumininə Əliyyən vəliyullah” sədasını
ucaltmaq - böyük bir nemətdir. Bu, elə bir sədadır ki, batil əqidələrin
müqabilində ucalır. Bir vaxtlar bu sədanı ucaltmaq çox təhlükəli olub.
Həmin zamanlarda bunun yerinə "Əli Allahın düşmənidir” (nəuzibillah!)
şüarı səsləndirilirdi. Öyrədilmiş şəxslərə bu sözü deməyə görə böyük
pullar paylanılırdı. Əli (ə) kimi haqq, kamil insan Allahın düşməni kimi
tanıtdırılırdı... Amma, Əli (ə) sevərlər bu böyük eşqi əsrlər boyu
müxtəlif yollarla yaşadıb. Və bu günə çatdırıblar bu məhəbbəti. Allah
Təala bu zəhmətləri çəkənlərin hamısına rəhmət eləsin!
Allah Təaladan istəyimiz budur ki, Əli (ə) zirvəsinə xatir, Əli (ə)
mövluduna xatir, Əli (ə) həyatına xatir bizləri həqiqi bəndələrdən qərar
versin! Amin!
Hacı İlqar İbrahimoğlu,
ilahiyyatçı-filosof
İçərişəhər «Cümə» məscidinin imam-camaatı