Deyerler.org: İslamın gücü, İslamın
mənqiti, fəlsəfəsi, təfəkkürü o qədər dərin və o qədər qüvvətlidir ki,
dünyada bu dinə qarşı nə qədər əks-təbliğat olunsa da, yenə də bu din
bütün dünyada parlayacaq. Dahi şair Hafizin İslamla, inancla bağlı çox
dəyərli beyti var. Deyir: "Mənim gözəlim bazara çıxanda, bütün
dükançılar dükanlarını bağlayıb gedirlər”. Yəni, demək istəyir ki, əgər
insan Allahı dərk edər, əgər insan tovhidi həqiqətən dərk edərsə,
Əhli-beyt (ə) tanıyarsa - İslamın nə qədər böyük gözəlliyə malik
olduğunu dərk edər və digər əqidələrin bu dinlə müqayisədə yerini başa
döşmüş olar. Hər hansı bir kamiliyyin qədrini tək olan halda bilmək
mümkün deyil. Əgər o kamilin yanında naqislər də olarsa, insan bunlardan
hansının daha kamil olduğunu dərk edə bilər. İslamın kamilliyi elə bir
səviyyədədir ki, heç bir başqa əqidə onun qarşısında dayana bilmir. Amma
bununla yanaşı, dinin qeyrətini çəkmək və onun inkişafı üçün çalışmaq
yenə də olduqca mühümdür. İslamın məntiqində insanın dəyəri həmin
çalışmaqladır. İslam məntiqinə görə, insanın iffəti onun qeyrəti ilə
müəyyən olunur.
İNSANI DİGƏR YARADILMIŞLARDAN FƏRQLƏNDİRƏN İKİ MEYAR
Həzrət Əliyə (ə) istinadən nəql edirlər ki, İmam buyurur: "Bir kişinin qiyməti - onun himmətinin səviyyəsi miqdarındadır. Onun iffəti - onun qeyrətinin miqdarındadır”.
Bu sadə bir cümlədə Əli (ə) insanlığa iki həqiqəti çatdırır. Mübarək
hədisdə Əmirəlmöminin (ə) insan üçün iki meyar təyin edir. Bu meyarlar
insanı digər yaradılmışlardan fərqləndirərək, onu insan edir. Bu
meyarlardan birincisi himmət, yəni çalışmaqdır. İkinci meyar isə
qeyrətdir. Çox maraqlı cəhətdir ki, insanın qiyməti, dəyəri, üstünlük
cəhəti onun çalışması ilə bağlıdır. Buradan aydın olur ki, insan nə
qədər tənbəlliyə meyillidirsə, bir o qədər onun səviyyəsi aşağı
dərəcədədir. Əksinə, insan nə qədər çalışqandırsa, nə qədər fədakarlıq
göstərirsə, o qədər həmin insanın yüksəkliyi var. O cümlədən, insanın
paklığı, saflığı, mənəviyyatının düzgünlüyü onun qeyrətindən asılıdır.
İnsan nə qədər qeyrət məsələsində üstün olarsa, onun iffəti də yüksək
olar.
ƏN ÜSTÜN QEYRƏT
Bəzən insanlar qeyrəti yalnız ailə çərçivəsi ilə məhdudlaşdırır.
Əslində isə bu, yalnızca qeyrətin bir formasıdır. Qeyrət – fərdi
qeyrətdən başlanır və bunların ən üstünü iman qeyrətidir. Gərək insan öz
dininin, öz əqidəsinin qeyrətini çəksin. Əgər insan öz əqidəsinə qarşı
qeyrətli olarsa, bu halda o, təbii olaraq ailə həyatında da, fərdi
həyatında da qeyrətli olar. Həmin şəxs hər zaman öz qeyrət məsələsində
diqqətli olacaq. Öz əqidəsinə, dininə qeyrətlə yanaşan şəxsdə vətən və
millət qeyrəti də inkişaf edəcək. Bu baxımdan insanın bütün iffəti
qeyrətinə bağlıdır. Fərdin bütün problemləri bu məsələdə laqeyd olmaqdan
başlayır. İnsan öz əqidəsinin qeyrəti ilə bağlı laqeyd olduqda,
yavaş-yavaş digər qeyrətləri – öncə vətən qeyrətini, millət qeyrətini,
qohum-əqraba qeyrətini və s. qeyrətləri əldən verir. Beləliklə, həmin
şəxs ölü milsində olur. Qeyrətsiz insan elə ölü kimidir. Ona nə
deyirsən, nə edirsən, heç bir reaksiyası olmur.
AZ ÇALIŞMANIN NƏTİCƏLƏRİ
İnsan nə qədər çalışırsa, onun dəyəri bir o qədər yuxarıdır. Bunu
anlamaq üçün həyatına nəzər salınması çox mühüm olan İslam
şəxsiyyətlərindən biri – Həzrət Həmzədir. Şəvval ayının 8-də Hicri ilə
3-cü ildə Mədinə şəhərinin şimalında yerləşən Ühud dağının ətəyində
gedən döyüşdə İslam ümməti qeyrət təcəssümü olan Həzrət Həmzəni itirir.
İslam ümməti çalışmaqda ideal sayılan bir insanı itirir. İtirmənin
səbəbi nədir? İtirməyinin səbəbi o idi ki, həmin döyüşdə müsəlmanlar bir
miqdar az çalışdılar. Müsəlmanlar həmin döyüşdə tam lazım olan
səviyyədə himmət göstərmədilər. Əziz İslam Peyğəmbəri (s) buyurur: "İnsanların ən üstünü o kəsdir ki, özünün bütün gücünü sərf edər”.
İnsanın üstünlüyü - onun gücünün, malik olduğu bacarığının tam sərf
edilməsilədir. Nə qədər həmin enerjisindən sərf edərsə, bir o qədər
fəzilətlidir. İnsan bacarıqlarından nə qədər əsirgəyirsə, səviyyəsi bir o
qədər aşağı enir.
Rəsulallah (s) mübarək bir hədisdə buyurur: "Hər bir kəs ki, bir şeyi axtarır, ona doğru can atır, ona çatmaq üçün çalışırsa - onu tapır”. İnsan yalnız çalışaraq, axtararaq, araşdıraraq nəyəsə çata bilər. Dəyərli insanı dəyərsiz insandan ayıran onun çalışmasıdır.
TÖVHİDİ TANIDAN MÜBARƏK MƏTN
İslamı tanımaq, onun qeyrətini çəkmək, əqidə yolunda çalışmaq üçün
ilk növbədə bu dini tanımaq lazımdır. Dini tanımaq üçün isə, olduqca
mübarək İslami mətnlərə nəzər salmaq lazımdır. Belə bir dəyərli
mətnlərdən biri – müqəddəs Qurani-Kərimdə yer alan "Ayətul-kursi” adı
ilə tanınan ayələrdir. Əslində bu ayələr Allahı tanımaq üçün gözəl
tövhid dərsidir. Ayətul-kursi – Təkallahlıq dərsidir. Zahiri bütləri də,
batini bütləri də sındıran ən mühüm ayələr Ayətul-kursidə toplanıb. Bu
ayələlərin Ayətul-kursi adlandırılmalarının səbəbi – həmin ayələrdə
"kursi” sözünün getməsidir. Bu ad ilk dəfə həmin ayələrə əziz İslam
Peyğəmbəri (s) tərəfindən verilib və sonradan da müsəlmanlar tərəfindən
qorunub saxlanılıb.
"Ayətul-kursi”də Allah Təala özünü insanlara tanıdır. Allahı özündən
başqa lazım olan səviyyədə heç kəs tanıda bilməz. Heç kimin gücü çatmaz
ki, Rəbbimizi lazım olan həddə tanıtdıra bilsin. Bu mübarək ayələrdə
görürük ki, birbaşa və ya dolayısı ilə on altı dəfə Allahın mübarək adı
zikr olunur. Bu baxımdan Ayətul-kursi bütün digər Quran ayələrlə
fərqlənir və bu da həmin ayələrin özünəməxsus dərəcəsini göstərir. Bu üç
ayədə Allah Təala qısa tövhid dərsi keçir və şirkdən xilas olmanın
yolunu göstərir. Şirk yalnız müəyyən bütlərə tapınan deyil. Müasir
dövrün müşriki pula, vəzifəyə, dünyasının xoş keçməsi üçün digər
dəyərsizliklərə tapınandır.
ƏHLİ-BEYTİN (ə) NƏZƏRİNDƏ AYƏTUL-KURSİ
Ayətul-kursinin özünü də tam şəkildə tanımaq, dərk etmək üçün
Əhli-beyt (ə) məktəbinə nəzər salmaq lazımdır. Ayətul-kursinin mənəvi
dəyəri və ruhani yüksəkliyini Rəsulallah (s) belə tanıtdırır: "Qurani Kərimin ən uca ayəsi – Ayətul-kursidir”. Bunu
əziz Peyğəmbərimiz (s) digər heç bir ayələr üçün söyləmir. Bu da
Ayətul-kursinin bir daha yüksək yerindən xəbər verir. İmam Əli (ə) isə
mübarək bir hədisdə buyurur: "Əgər o şərif ayələrin mənəvi
təsirlərindən xəbəriniz olsaydı, heç vaxt onu tərk etməzdiniz. Peyğəmbər
(s) də bu haqda söyləyib: "Ayətul-kursi ərşin altında yerləşən xüsusi
xəzinədən əta olunub. Belə bir şey məndən qabaq heç bir Peyğəmbərə əta
olunmamışdı””.
Digər bir hədisdə görürük ki, Həzrət Əli (ə) buyurur: "Eşitdim
Rəsulallah buyurur: "Ya Əli (ə)! Kəlam arasında ən ucası Qurandır.
Quranın ağası Bəqərədir. Bəqərə surəsinin də seyyidi Ayətul-kursidir. Ya
Əli (ə)! Onun içində əlli kəlmə və hər kəlmə də əlli bərəkət, əlli
xeyir var”. Bu mübarək buyuruş Ayətul-kursinin böyük əzəmətindən xəbər verir.
Bir başqa hədisdə isə İmam Sadiq (ə) buyurur: "Hər bir şeyin zirvəsi var. Quranın zirvəsi Ayətul-kursidir”. Əhli-beyt (ə) belə mübarək sözləri Ayətul-kursidən başqa Quranda yer almış digər heç bir ayələr haqqında söyləməyib.
AYƏTUL-KURSİ NEÇƏ AYƏDƏN İBARƏTDİR?
Ayətul-kursinin hissələri ilə bağlı olduqca dəyərli bir bəhs var.
Əhli-beyt (ə) alimləri bildirirlər ki, Ayətul-kursinin "Allahu lə İlahə
İlla huvə...” ilə başlamasında şəkk yoxdur. Lakin, onun nə ilə
yekunlaşması ilə bağlı müəyyən ziddiyətli fikirlər mövcuddur. Bəzi
alimlər söyləyirlər ki, Ayətul-kursi bir ayədir. Bəzi alimlər isə
əksinə, onun "...hum fiha xalidun” ilə yekunlaşması fikrindədir. Həmin
alimlər bəyan edirlər ki, Ayətul-kursi üç ayədən ibarətdir. Buna görə
də, Ayətul-kursi ilə qılınması lazım olan namazlarda Ayətul-kursini məhz
üç ayədən ibarət olan şəkildə oxumaq tövsiyyə olunur. Hər iki nəzərləri
də əsaslandırmaq üçün alimlər müəyyən fikirlər, mülahizələr irəli
sürüblər.
MÜBARƏK QURAN AYƏLƏRİ İLƏ TÖVHİDDƏ MÖHKƏMLƏNƏNLƏR
"Ayətul-kursi”nin hədəfi nədir? "Ayətul-kursi”nin məqsədi, hədəfi -
insanı tövhidində möhkəmlətməkdir. İnsan bu ayələrlə bütlərdən
uzaqlaşdırılır. On altı dəfə insana bir ayədə Allah xatırladılır və
insanın düşüncəsi, təfəkkürü tək olan Allaha tərəf yönəldilir. Həmin
ayələrin insanı Allaha necə cəlb etməsini İslam tarixi çox gözəl şəkildə
təsvir edir. Hicrətin doqquzuncu ilində müsəlmanlar Təbuk
müharibəsindən qələbə ilə geri qayıdırdılar. Həmin vaxtdan İslam dini
yayılmağa başlayırdı. Səqif qəbilələrinin başçılarından biri olan Ürvət
ibni Məsud Səqəfi Taif deyilən bir yerdə yaşayırdı. O, Həzrət
Peyğəmbərin (s) yanına gəlir. Artıq onun qəlbində iman nuru yer
tapmışdı. O, Rəsulun (s) yanına gəlmək, Rəsul (s) ilə söhbət etmək və
qəlbində olanları onunla bölüşmək intizarında idi. Ürvə Mədinəyə Rəsulun
(s) hüzuruna gəlir. Artıq Peyğəmbər (s) də Təbukdan Mədinəyə
qayıtmışdı. Ürvə Həzrət Peyğəmbərin (s) hüzuruna gələrək, İslamın
həqqaniyyətinə şəhadət verir. Müsəlman olmasına şəhadət verdikdən sonra
Taifə qayıtmaq üçün izn verməsini və onu Səqif qəbiləsi üçün mübəlliğ
(təbliğatçı) təyin etməsini xahiş edir. Rəsuli-Əkrəm (s) deyir: "Qorxum budur ki, sən canını bu yolda vermiş olasan”.
Ürvə deyir: "Yox, mən qəbiləmi tanıyıram, onlar məni gözlərindən də çox
istəyir. Mən istəyirəm ki, onları olduqları vəziyyətdən çıxardım”.
Ürvə öz qəbiləsinə tərəf dönür. Lakin, qəbiləsi hələ cahiliyyə
dövrünün dəyərləri ilə yaşayırdı. O dövrə məxsus təkəbbür və təəssüb
onlara gözlərinin bəbəklərindən də çox sevdikləri Ürvəni belə qəbul
etməyə imkan vermir. Qəbiləsi Ürvəni şəhid edir. Lakin, o şəhid qanı
həmin qəbilənin insanlarının arasında cahiliyyə xofunun aradan getməsinə
və nəticə etibarilə Taif camaatı arasında bir nümayəndə heyətinin
Mədinəyə gələrək Peyğəmbərə (s) beyət etməsinə səbəb olur. Lakin, onlar
bir ay müddətinə Peyğəmbərdən (s) möhlət istəyirlər ki, böyük
bütxanalarına toxunulmasın, onlar qorunub saxlanılsın. Onlar əsasən Lat
adlı bütlərinin dağıdılmasını istəmirdilər. Lakin, onlara bunun bir ay
deyil, hətta bir anlıq da mümkün olmadığı bildirilir. Belə olan
təqdirdə, onlar bütləri özlərinin deyil, başqa şəxslərin sındırmasını
istəyirlər. Bu zaman həmin bütün dağıtmaq üçün Əbu Sufyan (lən)
göndərilir. Burada tarixi hikmət də ondan ibarət idi ki, bir vaxtlar
özləri bütlərin inşa edən şəxslər özləri bütləri sındırmalı olurlar.
İslamın əzəməti onları artıq təslim etmişdi. Eyni zamanda, bu hikmətli
mətndən İslam nuraniyyətinin, Quranın mübarək ayələrinin insanları özünə
necə valeh etməsi aydın şəkildə görünür.
Allahım, bizləri, İslam nuraniyyətindən ayrı salma. Allahım bizləri
İslamın qeyrətini çəkənlərdən, İslam yolunda himmətli olanlardan qərar
ver. Amin!
Hacı İlqar İbrahimoğlu,
ilahiyyatçı-filosof
İçərişəhər «Cümə» məscidinin imam-camaatı
/Deyerler.org/